נוצרים ערביים מודים לקניון “ביג” על הצגת עץ חג המולד


נוצרים ערבים המתגוררים בארץ הקודש הצטרפו לעובדי המרכז של אור תורה סטון להבנה ולשיתוף פעולה יהודי-נוצרי (CJCUC) כדי לבקר את עץ החג בקניון “ביג אופנה” באשדוד וכדי להביע את הערכתם להנהלה על כך שלא הסירה את המיצג מהמקום, למרות לחץ העירייה. “בנצרות אין סגידה לעץ חג המולד ולא נעשה בו שימוש בכל פולחן קדוש נוצרי, והוא הפך לסמל הניתן לזיהוי של החג”, אמר הכומר סטיבן חורי, ראש משלחת הקודש והמנהיג שגייס את ביקור הקבוצה. הוא הוסיף כי “הנוצרים מהווים 2% מאוכלוסיית ישראל ומחויבים לאזרחי המדינה; חשוב שסמלי החג שלנו יהיו מיוצגים בחברה הגדולה בישראל “.
 

 
לפני כשבועיים הציג קניון “ביג אופנה” את עץ החג וגרם למהומה פוליטית שבה סגן ראש העיר אשדוד, אבי אמסלם, כינה זאת כעבירה כלפי היהדות וביקש מההנהלה להסיר את ה”חרפה” מהקניון.
כארגון יהודי אורתודוקסי, המקדם את היחסים בין יהודים לנוצרים בישראל ובעולם, גינו CJCUC את דברי סגן ראש העיר. לדברי מנכ”ל CJCUC, דוד נקרוטמן, דבריו של אמסלם פגעו בנקודה הרגישה של הקהילה הנוצרית המתגוררת בישראל, ונדרשה תגובה פעילה יותר שתציג אחדות ולא חלוקה. בעזרתו של הכומר סטיבן חורי הוחלט להביא יהודים ונוצרים, יום לפני חג המולד, לביקור בקניון כסמל של אחדות ושלום: “מדינת ישראל היא דמוקרטיה התומכת בחופש הדת”, אמר נקרוטמן, “עלינו לאמץ את האחים והאחיות הנוצריים שלנו ולגרום להם להרגיש רצויים בארצנו”.
בהתייחסו לאלה שמצאו את סמל חג המולד עלבון ליהדות, אמר הרב פסח ווליקי, מנכ”ל- עמית של CJCUC, “עץ אינו עושה דבר לערער את היהדות. במדינה יהודית, עלינו להיות מודעים לאלה שאינם יהודים ולכבד את מסורותיהם “. הן נקרוטמן והן ווליקי ציינו כי בגולה, היהודים מעריכים מאוד כאשר סמלים יהודיים, כמו חנוכיית החנוכה, מוצגים במקומות ציבוריים. זה מוכיח כי הממשלות והקהילות מקבלות את העם היהודי.

For the article in English, click here

Share
Post

Recent Articles

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!